Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Long start of the rescue disk.
#1
Привет.
При использовании диска аварийное восстановление загрузка происходит очень долго. Появляется пустой синий экран, на котором можно перемещать только курсорную мышь. Программа запускается примерно через четыре минуты, после чего всё работает нормально. 
При использовании диска аварийного восстановления загрузка происходит очень долго. Появляется пустой синий экран, где можно только двигать курсором мыши. Программа запускается только примерно через четыре минуты, после чего всё работает нормально. То же самое происходит при добавлении Hasleo в список загрузки или при попытке восстановить системный раздел. Всё работает нормально, но только после долгого ожидания.
Я создал образ WinPE из системы и поставил галочку, чтобы загрузить его с сайта Microsoft — никакой разницы.
Windows 11 и Hasleo – все последние версии.
Так и должно быть, или я что-то делаю не так?
Reply
#2
(10-16-2025, 06:57 PM)Meer Wrote: Привет.
При использовании диска аварийное восстановление загрузка происходит очень долго. Появляется пустой синий экран, на котором можно перемещать только курсорную мышь. Программа запускается примерно через четыре минуты, после чего всё работает нормально. 
При использовании диска аварийного восстановления загрузка происходит очень долго. Появляется пустой синий экран, где можно только двигать курсором мыши. Программа запускается только примерно через четыре минуты, после чего всё работает нормально. То же самое происходит при добавлении Hasleo в список загрузки или при попытке восстановить системный раздел. Всё работает нормально, но только после долгого ожидания.
Я создал образ WinPE из системы и поставил галочку, чтобы загрузить его с сайта Microsoft — никакой разницы.
Windows 11 и Hasleo – все последние версии.
Так и должно быть, или я что-то делаю не так?

Hasleo Backup Suite will only start running once all devices are ready, which may take some time, but it usually doesn't take this long. Please click "[Image: memu_normal.png]" > "Save log file" to open the save log file dialog, save the log file and then send it to us via email at [email protected], and we'll try to see if we can find some clues. 

Please note that you need to save the log file in WinPE.

Thanks.
Reply
#3
Greetings! I have seen this before and it was due to the network discovery process. When my machine was connected to a network switch with nothing else tied to that switch, the HBS blue screen startup time would increase to many minutes as described above. When the machine was disconnected from the switch, startup was normal.

This never happened with an active WLAN-type connection.
Reply
#4
(10-16-2025, 11:00 PM)Froggie Wrote: Greetings! I have seen this before and it was due to the network discovery process. When my machine was connected to a network switch with nothing else tied to that switch, the HBS blue screen startup time would increase to many minutes as described above. When the machine was disconnected from the switch, startup was normal.

This never happened with an active WLAN-type connection.

Thanks. But I have a WLAN connection. And the important thing is, I don't have this issue with other boot drives based on the WinPE. Okay, I sent the logs to the developers, maybe they can help. It's not a big problem, since everything works fine. I'd just like to figure it out. Rolleyes
Reply
#5
(10-16-2025, 10:32 PM)admin Wrote:
(10-16-2025, 06:57 PM)Meer Wrote: Привет.
При использовании диска аварийное восстановление загрузка происходит очень долго. Появляется пустой синий экран, на котором можно перемещать только курсорную мышь. Программа запускается примерно через четыре минуты, после чего всё работает нормально. 
При использовании диска аварийного восстановления загрузка происходит очень долго. Появляется пустой синий экран, где можно только двигать курсором мыши. Программа запускается только примерно через четыре минуты, после чего всё работает нормально. То же самое происходит при добавлении Hasleo в список загрузки или при попытке восстановить системный раздел. Всё работает нормально, но только после долгого ожидания.
Я создал образ WinPE из системы и поставил галочку, чтобы загрузить его с сайта Microsoft — никакой разницы.
Windows 11 и Hasleo – все последние версии.
Так и должно быть, или я что-то делаю не так?

Hasleo Backup Suite will only start running once all devices are ready, which may take some time, but it usually doesn't take this long. Please click "[Image: memu_normal.png]" > "Save log file" to open the save log file dialog, save the log file and then send it to us via email at [email protected], and we'll try to see if we can find some clues. 

Please note that you need to save the log file in WinPE.

Thanks.

Thank you. That's what I did. I'll wait for a reply.
Reply
#6
(Yesterday, 12:06 AM)Meer Wrote:
(10-16-2025, 10:32 PM)admin Wrote: Hasleo Backup Suite will only start running once all devices are ready, which may take some time, but it usually doesn't take this long. Please click "[Image: memu_normal.png]" > "Save log file" to open the save log file dialog, save the log file and then send it to us via email at [email protected], and we'll try to see if we can find some clues. 

Please note that you need to save the log file in WinPE.

Thanks.

Thank you. That's what I did. I'll wait for a reply.

According to the log file, this issue was indeed not caused by Hasleo Backup Suite. WinPE started launching Hasleo Backup Suite at 23:28:18, and Hasleo Backup Suite had already completed loading around 23:28:25.
Reply
#7
(Yesterday, 12:34 AM)admin Wrote:
(Yesterday, 12:06 AM)Meer Wrote: Thank you. That's what I did. I'll wait for a reply.

According to the log file, this issue was indeed not caused by Hasleo Backup Suite. WinPE started launching Hasleo Backup Suite at 23:28:18, and Hasleo Backup Suite had already completed loading around 23:28:25.

Yes. When the program starts, it loads quickly and works correctly. WinPE takes a very long time to load. 
Anyway, thanks for the help. I'll try experimenting and see if I can find a solution. Rolleyes
Reply
#8
(Yesterday, 12:47 AM)Meer Wrote:
(Yesterday, 12:34 AM)admin Wrote: According to the log file, this issue was indeed not caused by Hasleo Backup Suite. WinPE started launching Hasleo Backup Suite at 23:28:18, and Hasleo Backup Suite had already completed loading around 23:28:25.

Yes. When the program starts, it loads quickly and works correctly. WinPE takes a very long time to load. 
Anyway, thanks for the help. I'll try experimenting and see if I can find a solution. Rolleyes

Okay, please keep us informed if there are any further updates.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)